vrijdag 23 januari 2009

Valkyrie Premiere Amsterdam

Een dag na de enerverende dag in Londen, vloog Tom Cruise vanuit de Britse hoofdstad, naar onze eigen hoofdstad Amsterdam om ook daar de premiere van Valkyrie bij te wonen. Omdat Tom Cruise niet vaak zo dicht in de buurt komt, besloot ik na mijn vermoeiende Londense reis, mijn geluk in Amsterdam te gaan proberen. Er was 80% kans op regen en dat hebben we dan ook moeten weten. De regen viel echt met bakken uit de lucht, de hele dag door, tot het moment dat Tom Cruise besloot om zich met zijn fans bezig te gaan houden met zijn twee uur durende signeermarathon!

Bij mij aangekomen signeerde hij voor mij de filmcell van "War Of The Worlds", de DVD-cover van "Eyes Wide Shut" en de eerder gemaakte geposeerde foto tijdens de Londense premieres van "Lions For Lambs" (van 1,5 jaar geleden) en "Valkyrie" (van een dag geleden!). Tom was erg onder de indruk van "de "War Of The Worlds" filmcell hij besteedde hier dan ook voldoende tijd aan om met me over te praten. Pas echt onder de indruk was hij toen hij de foto zag die ik samen met hem een dag eerder maakte tijdens de Valkyrie premiere in Londen. Na hier even met mij over gepraat te hebben hebben we voor de vierde keer (!) een geposeerde foto gemaakt en vervolgde hij zijn weg om dromen te vervullen bij alle andere fans die op hem stonden te wachten. In dit filmpje is goed te zien hoe Tom Cruise dromen van zijn fans laat uitkomen. Let vooral op het moment na 1 minuut en 48 seconden, waar hij een droom van mij uit laat komen... ( http://www.rtl.nl/components/films/filmsensterren/miMedia/2009/week04/vr_premiere_valkyrie_fs_website.avi_plain.xml )
"Wow, that's amazing! Now I remember" Dat waren Tom's woorden over onze ontmoeting een dag eerder. En hij had gelijk, het was ook amazing, voor de vierde keer met Tom Cruise op de foto... Op naar de vijfde keer, zesde keer en zo verder, want ik heb nog een lange weg te gaan wil ik Rene Mioch's jubileum van 25 ontmoetingen met Tom Cruise overtreffen!
Naast Tom Cruise waren er natuurlijk ook weer een heel aantal bekende Nerlanders op de film (en Tom Cruise natuurlijk) afgekomen. En ook deze keer waren dat niet de minste. Van Thom Hoffman tot Georgina Verbaan en van Nelly Frijda tot Monique van de Ven. Monique van de Ven mag dan verschillende prijzen hebben gewonnen voor haar goede spel in oude Nederlandse films, van mij mag ze ook een prijs krijgen voor meest waardeloos wijf. Ze rende zowat uit het Tuschinski theater en liet fans een vraag aan haar niet eens afmaken. Alles wat we kregen van haar was een felle "Nee!" Nou Edwin de Vries, ik hoop dat ze tegen U toch wat toegeeflijker is...

Nelly Frijda, daarentegen, poseerde voor de foto. Nelly Frijda is bekend als Ma Flodder, een overgetelijke rol en rolmodel en inspiratiebron voor menig moeder! Toffe vrouw...
Fedja van Huet, bekend van films als "Karakter", De Grot" en "Nachtrit" signeerde de DVd-covers van eerdergenoemde films en poseerde voor de foto. Fedja is een van de beste Nederlandse acteurs die ons kleine landje kent...
Karina Smulders, bekend van "Bride Flight" en "Ik Omhels Je Met 1000 Armen" signeerde de DVD-cover van laatstgenoemde film en poseerde voor de foto.
Georgina Verbaan, bekend uit "topfilms" als "Costa!", "Joyride" en "Volle Maan" poseerde voor de foto.
Thom Hoffman, een steengoede karakteracteur signeerde de DVD-covers van "Zwartboek", "De Vierde Man" en "Soul Assassins" en poseerde voor de man. Na eerst te weigeren om te signeren en te poseren voor een foto verontschuldigde hij zich later en signeerde en poseerde alsnog. Hiermee toont hij echt karakter en laat hij zien dat hij naast een goede acteerprestatie ook een goede prestatie bij zijn fans kan neerzetten.
Everon Jackson Hooi, bekend van de series "De Erfenis" en "Goede Tijden Slechte Tijden" en de Nederlandse horrorfilm "Dood Eind" poseerde hier voor de foto.
Robert de Hoog, die hoge ogen heeft gegooid met zijn hoofdrol als Frankie in de film "Skin" poseert hier met mij voor de foto.
Sophie Hillebrand, bekend uit het televisieprogramma "Spuiten & Slikken" en als hoofdrolspeelster uit de thriller "Zomerhitte" van Monique van de Ven (daar heb je haar weer...). Sophie signeerde mijn DVD van "Zomerhitte" en poseerde voor de foto.
Waldemar Torenstra, bekend uit de films "Zomerhitte" en "Bride Flight" signeerde mijn "Bride Flight" posterfoto en poseerde voor de foto.
Martin Koolhoven, die vertelde dat hij enkele jaren in Sittard heeft gewoond, is bekend als regisseur van onder andere "Oorlogswinter", "De Grot" en "Amnesia". Martin signeerde voor mij DVD-cover van "De Grot" en poseerde voor de foto. Ik kan alleen maar zeggen: "Enne? Ja, ook enne!" Onbegrijpelijk....
Tijn Docter, bekend van de films "Ik Omhels je Met 1000 Armen" en "De Uitverkorene" signeerde mijn DVD-cover van "De Uitverkorene"en poseerde voor de foto. Leuk detail is dat Tijn "wat een goeie actie" Docter me nog herkende van een eerdere ontmoeting van een jaar geleden.
Victoria Koblenko, bekend van de films "Dood Eind", "Slachtnacht" en "Stille Nacht" signeerde laatstgenoemde twee DVD-covers en poseerde voor de foto.
Pleuni Touw, bekend van de serie "Diamant " en de film "Bride Flight" signeerde de DVD-cover van "Diamant" en de posterfoto van "Bride Flight". Pleuni wilde helaas niet poseren voor de foto.
Hugo Metsers Jr. bekend van de serie "Diamant" signeerde mijn DVD-cover van Diamant en poseerde voor de foto.
Yorick van Wageningen, de van oorsprong Nederlandse acteur die in Hollywood naam aan het maken is door aanzienlijke rollen te spelen in producties als "The New World", "The Chronicles Of Riddick", "Beyond Borders" en recentelijk nog in "Oorlogswinter" schitterde, poseerde hier voor de foto. Door zijn woonplaats in Los Angeles, niet iemand die je snel tegenkomt...
En nog iemand die je niet snel tegenkomt in Nederland. Hans Klok, de beroemde en meest succesvolle magier van Nederland poseerde hier voor de foto.
Rick Engelkes, die iedereen natuurlijk kent als Dr. Simon uit Goede Tijden, Slechte Tijden en uit de film "Pietje Bel" poseerde hier voor de foto.
Anna Drijver, die een hoofdrol speelt in de succesvolle film "Bride Flight" signeerde mijn posterfoto van "Bride Flight" en poseerde voor de foto.

Geen opmerkingen: