dinsdag 24 maart 2009

3 Days Of London: Day 2

De tweede dag van mijn driedaagse trip was een zondag, traditioneel gezien een weinig bijzondere dag in Londen, omdat er bijvoorbeeld weinig theaterproducties op zondag spelen. Ditmaal was de eer aan het drama "Madame de Sade", met in de hoofdrollen "Judi Dench" & "Rosamund Pike". Helaas is Judi Dench vorige week donderdag ten val gekomen bij het verlaten van het theater waardoor ze dit weekend niet zal spelen. Wachtende bij de stagedoor van het prachtige Wyndham Theater kwam Rosamund Pike aan, die ik enekel jaren gelden ook al ontmoette. Rosamund Pike is bekend geworden met haar rollen in "Pride And Prejudice", "Doom", "Fracture" en natuurlijk "James Bond: Die Another Day". Ditmaal signeerde ze de DVD-cover van "Fracture" en poseerde voor de foto.
Wachtende bij de stagedoor van het theater kwam ik in gesprek met een Portugese vrouw, die mij vroeg of Judi Dench al in het gebouw was. Toen ik haar het verhaal uitlegde dat Judi Dench een verstuikte enkel had en dit weekend niet aanwezig zou zijn, vroeg ze of ik interesse had met haar ticket naar de productie te gaan kijken. Het was een kaartje met een goede rang ter waarde van 34 pond. Ik besloot de uitnodiging aan te nemen en voor het eerst naar een theaterproductie te gaan kijken.Het kaartje bleek goed te zijn voor een stoel op de eerste rij precies in het midden, beter kon dus niet! In het van binnen en van buiten prachtige theater speelde zich een drama af in de achttiende eeuw rondom Madame de Sade, vertolkt door Rosamund Pike. Ik vond het een erg goed drama, met goede acteerprestaties van de drie hoofdrolspeelsters en de drie bijrolspeelsters. Ondanks dat deze dag weinig onzienbarend was voor wat betreft celebrities, werd het toch nog een erg interessante dag!

Geen opmerkingen: