zondag 3 mei 2009

Fedcon 2009

Nadat ik vorig jaar ingewijd was in de wereld van Fedcon, een bijzondere wereld vol creaturen, "Spock-achtigen" en mensen die zich verkleden als hun favoriete Star Wars figuur was het dit jaar tijd om deze wereld opnieuw te verkennen. Het werd een onvergetelijke dag vol bijzondere ontmoetingen, een dag waarop zelfs de beruchte lightsaberhoer (oftewel Rude German) na een lange afwezigheid opnieuw zijn opwachting maakte. Altijd fijn om te weten dat oude liefde (bijna) nooit roest. Samen met mijn vrienden Gregory, Jeroen en Rene betrad ik het holodeck...

Deze keer ben ik op de zondag (in plaats van) zaterdag gegaan, wat een aantal complicaties met zich meebracht. James Callis voelde zich genoodzaakt om zondag te cancellen in verband met een bevallige en ook bevallende vrouw. Jammer, maar begrijpelijk. Er bestaat op zondag helaas ook geen mogelijkheid om photoshoots te doen met de sterren... Allemaal complicaties die schreeuwen om een oplossing. Het werd me al snel duidelijk dat aan James Callis niets meer te doen viel. De goede man zit gezellig op de bank bij zijn zwangere vrouw en zal me in de toekomst voorzien van handtekeningen en foto's. Dan maar kijken of ik de photoshoot-complicatie wel kan oplossen...

Voor mij, als ware Battlestar Galactica fan, was het natuurlijk fantastisch dat Edward James Olmos (Admiral Adama) aanwezig was op de Fedcon om fans te voorzien van handtekeningen.
Edward James Olmos signeerde mijn posterfoto van Battlestar Galactica en poseerde na de (be)nodig(d)e overtuigingskracht voor de foto. Helaas was deze mogelijkheid er niet voor iedereen. Erg leuk om te zien dat ik niet de enig(st)e ben die zijn haren laat groeien...
Na mijn ontmoeting met Michael Hogan (Colonel Tigh) vorig jaar oktober tijdens de Londonexpo, was ik bevoorrecht om deze ontmoeting nog eens (dunnetjes) over te doen tijdens Fedcon 2009.
Michael Hogan signeerde mijn posterfoto van Battlestar Galactica en poseerde voor de foto. Omdat er tijdens het maken van deze foto door de Fedcon-crew op toegezien dat de foto zonder flits werd genomen, is de foto 10% scherp en 90% onscherp. Een dankwoord hiervoor aan de organisatie van Fedcon lijkt dan op zijn plaats... Gelukkig had ik al een goede foto tijdens de Londonexpo oktober 2008.
Mark Sheppard, die naast zijn als Romo Lampkin in Battlestar Galactica, ook nog bekend is uit de serie 24, waarvoor ik goede man al had ontmoet tijdens de Londonexpo in 2007, signeerde de posterfoto van Battlestar Galactica en poseerde, vriendelijk als altijd, voor de foto.Summer Glau, bekend als River uit de serie Firefly en de film Serenity en als terminator Cameron Phillips, was ook aanwezig op deze conventie. Summer Glau is naast natuurlijk een schitterende vertoning, ook een erg vriendelijke jongedame. Summer Glau signeerde mijn DVD-box van Terminator: The Sarah Connor Chronicles Season 1 ook nog de poster van Serenity. Op de gang poseerde de beeldschone actrice ook nog eens voor de foto...
Colin Ferguson, bekend als Sherrif Jack Carter uit de hitserie Eureka, signeerde mijn Eureka Season 1 DVD-boxset en poseerde (ondanks dat zijn assistent hem net vertelde dat hij sneller moest signeren) rustig voor de foto. Ferguson belichaamt een perfecte conventie-ontmoeting.
Jordan Hinson, die de rol van de dochter van Sherrif Jack Carter namelijk Zoe Carter speelt in de serie Eureka signeerde ook mijn DVD-box van Eureka season 1. Tevens poseerde de zeventienjarige actrice voor de foto.
Nichelle Nichols, de 77-jarige actrice die bekend is geworden door haar als Uhura (ouwehoera) in de originele serie (en films) van Star Trek en later nog schitterde in de serie Heroes als Nana Dawson signeerde na een lange peinzing mijn Heroes-artwork. De vermoeide actrice wilde helaas niet poseren voor de foto en maakte een vreemde, fan-onvriendelijke indruk door kieskeurig te zijn over wat ze nu wel en wat ze niet wilde signeren. Arme Rene, met zijn gebruikelijke pech, viel dit helaas ten deel... Rene, ik en de lezers van mijn blog, leven met je mee!
John Billingsley, bekend van zijn rol als Dr. Phlox in Star Trek Enterprise, signeerde voor mij de poster van 24, waarin hij in drie afleveringen de rol van Michael Latham op zich neemt en poseerde voor de foto. Billingsley is naast deze twee series vaak in "recurring roles" te zien in series als Prison Break, Grey's Anatomy en The Nine.


Christopher Judge, bekend als Teal'C in de serie Stargate SG-1 poseerde voor de foto.
Richard Hatch, bekend door zijn rollen in zowel de oude als de nieuwe versies van de serie Battlestar Galactica poseerde voor de foto.
Robert Picardo, bekend door zijn rollen in series als Star Trek: Voyager (The Doctor), Stargate SG-1 (Richard Woolsey) en de Masters Of Horror-film Homecoming poseerde voor de foto.
Nana Visitor, bekend door haar rollen in de serie Star Trek: Deep Space Nine (Colonel Kira) en bijvoorbeeld de remake van Friday The 13th (Pamela Voorhees, jawel de moeder van Jason Voorhees) poseerde voor de foto.
Erin Gray, bekend geworden als Wilma Deering in Buck Rogers, speelt in films als Jason Goes To Hell, Crowfoot en T-Force. De aardige actrice poseert hieronder de foto.
Dat concludeert mijn bezoek aan ons buurland (Duitsland) en nu is het wachten op wat Fedcon 2010 ons zal gaan brengen... Geduldig wachten we af!

1 opmerking:

Anoniem zei

Eerste keer op bezoek hier en moet zeggen ik ben echt verschoten van hoeveel sterren iemand wel kan tegenkomen en laten poseren :-). Maar eerlijk werd ik pas jaloers toen ik de foto van Summer Glau tegen kwam, oh ik zou zo graag daar gestaan hebben toen :D