zondag 6 september 2009

Deauville American Film Festival 2009

Ik vond het tijd om iets nieuws uit te proberen, want naast natuurlijk het prestigieuze filmfestival in Cannes, waar ik allang geen vreemde meer ben, is er ook nog het American Filmfestival in Deauville. Ook hier komen altijd internationale cast en crew naartoe om hun nieuwste films aan het publiek voor te stellen. En het is nog op rij-afstand ook!!!

Vijf-en-half uur rijden, een doorgescheurd twintigje, vele niet-vliegvelden en flauwe humor verder bereikten Stjepko, Roy en ik de Franse kustplaats Deauville. Net zoals mijn eerdergenoemde vrienden was ik verbaasd over de schoonheid van deze badplaats, het gehele stadje lijkt op de bouwstijl van bijvoorbeeld een merkendorp zoals we dat kennen in Maasmechelen of een Disney Village. Maar goed, genoeg van de schoonheid genoten... Terug aan het werk. Het werk waar we voor zijn gekomen en dat is lekker veel sterren ontmoeten!
Eric Bana, bekend van onder andere "Hulk" en "Troy", signeerde mijn DVD-covers van "Troy", "Munich", "The Other Boleyn Girl" en "Hulk", mijn posterfoto's van "Black Hawk Down" en "Star Trek" en poseerde, tijdens een zeer winderig moment voor de foto.
Rachel McAdams, bekend van onder andere "Red Eye" en "The Notebook" signeerde mijn DVD-covers van "The Notebook", "Red Eye", "Mean Girls", "The Hot Chick " en poseerde voor de foto.

De dag van de waarheid, zal Meryl Streep vandaag signeren of niet, op dit moment was het voor ons nog onzeker, maar zoals je ziet zijn we uitgeslapen en houden we de moed er goed in...
Meryl Streep, tweevoudig Oscarwinnares en bekend van onder andere "Mamma Mia!", "The Devil Wears Prada", "The River Wild" en "Out of Africa", signeerde mijn Limited Edition boxset van "Out of Africa", maar poseerde helaas niet voor de foto... Nou ja, een handtekening van de actrice is al meer als waar je op mag hopen!
Stanley Tucci, bekend van films als "The Devil Wears Prada" en "The Terminal" signeerde mijn DVD-cover van "Conspiracy" en bestreepte eerst, alvorens hij signeerde mijn DVD-cover van "The Terminal". Daarna poseerde hij vriendelijk voor de foto.
Chris Messina, bekend van onder andere de films "Vicky Cristina Barcelona" en "Made of Honor" poseerde voor de foto.
Nora Ephron, de drie maal voor een Oscar genomineerde regisseuse is bekend van onder andere "Sleepless in Seattle" en "You've Got Mail". Voor mij signeerde ze de DVD-covers van "Lucky Numbers" en "Bewitched" en poseerde voor de foto.
Neill Blomkamp, de regisseur van de (aankomend) hitfilm District 9 signeerde een posterfoto van de film en poseerde voor de foto.
Sharlto Copley, de hoofdrolspeler van de film "District 9" signeerde een posterfoto van de film en poseerde voor de foto.
Richard Linklater, regisseur van onder andere "The School of Rock" en "Before Sunrise" signeerde voor mij de DVD-covers van "Before Sunrise" en "Tape" en dankzij Stjepko en Roy signeerde hij ook nog de DVD-covers van "The School of Rock", "Before Sunset", "Bad News Bears", "A Scanner Darkly" en poseerde voor de foto.
Hierna was het tijd voor ons om de terugreis richting ons kikkerlandje in te zetten... Stjepko en Roy, namens mij en de lezers van mijn blog "Bedankt!".

Geen opmerkingen: