zondag 4 oktober 2009

Zurich Film Festival 2009

Nadat het Filmfestival in Deauville vorige maand zo goed was bevallen, besloten Roy, Stjepko, Rutger en ik, ditmaal ons geluk te gaan beproeven in Zurich, waar dit weekend twee belangrijke gasten een Award zouden ontvangen, namelijk Morgan Freeman & Michael Keaton. Uren rijden, uren wachten, een onverwachtse en onverhoopte confrontatie met de politie en een aantal McChickens gingen vooraf aan het belangrijkste dat ik over deze trip heb te vertellen. Het is namelijk, geheel niet in de lijn van mijn (en waarschijnlijk ook jullie) verwachting, niet gelukt om handtekeningen en/of foto's van deze personen te bemachtigen. Herhaaldelijke pogingen te spijt. Een aantal succesjes staan echter een totaal mislukt weekend in de weg...

Peter Fonda, de tot twee maal toe Oscargenominerde legende, is natuurlijk bekend uit films als Easy Rider, Escape from L.A., Ulee's Gold en Ghost Rider signeerde mijn DVD-cover van Ghost Rider en mijn DVD-boxset van Easy Rider. Normaliter zet Fonda slechts een kleine paraaf als handtekening, bij mij besloot hij beide items van een volledige handtekening te voorzien. Daarnaast zag hij ook nog kans om met mij op de foto te gaan. Superontmoeting met deze legende!
Randal Kleiser, regisseur van onder andere klassiekers als The Blue Lagoon & Grease signeerde mijn DVD-cover van Grease en poseerde voor de foto.
Antoine Monot Jr., bekend uit onder andere de film Das Experiment, werd hoe ongeloofelijk het ook klinkt, herkend door Roy waardoor Antoine Monot Jr. de mogelijkheid kreeg Das Experiment voor mij te signeren. Daarnaast poseerde ook hij voor de foto.
Debra Winger, de voor drie Oscars genomineerde actrice, is vooral bekend uit films als An Officer and a Gentleman en Terms of Endearment. Zij signeerde voor mij de DVD-covers van An Officer and a Gentleman en Betrayed. Winger wilde helaas niet poseren voor de foto...
Zurich, eens maar nooit weer ?! Wie zal 't zeggen...

Geen opmerkingen: